خوش اومدی
0

نقاشی و دگرگونی آن توسط هوش مصنوعی

نقاشی و دگرگونی آن توسط هوش مصنوعی

مقدمه

نقاشی یکی از هنرهای هفتگانه ست که با ذوق و قریحه انسانی و روح لطیف و زیبای ملکوتی همراه است. این هنر نحوه های ارائه بسیار زیادی دارد که به آن تکنیک میگویند، مثل تکنیک رنگ روغن، تکنیک آب رنگ، تکنیک گواش و تکنیک مداد رنگی و … .

نقاشی دیرینه ای به قدمت وجود انسان دارد، زمانی که انسان های اولیه در غارها زندگی میکردند نقشهایی از آنچه در پیرامون خود میدیدند بر روی دیوار غار ها ترسیم کرده اند. از ده ها هزار سال قبل تا اکنون بشریت میلیاردها نقاشی و اثر هنری به خود دیده و میلیاردها هنرمند نقاشی در این جهان زیسته اند. شاید نام و نشان خیلی از آنها مشخص نباشد، اما اثر هنری ای که خلق کرده اند در دنیا باقی مانده و یک پله برای ادامه راه ذوق هنر نقاشی به جا گذاشته اند.

نقاشی ای که اکنون ما در عصر حاضر با آن مواجه هستیم حاصل درونی های بسیار زیادی ست، زیرا که نسل ها و فرهنگ‌های مختلف با تنوع ذوق هنری و احساسات، آثاری را خلق کرده و نسل های بعد آن را تغییر دادند،تا به امروز که هنر نقاشی در قالب تصویر دیجیتال در فضای مجازی و هوش مصنوعی و ان اف تی ها خرید و فروش می‌شوند.

این عصر که عصر هوش مصنوعی ست با گذر از عصر کامپیوتر تحول زیادی در فرهنگ ملت ها و هنرمندان ایجاد کرده و پولهای زیادی برای اثار هنری دیجیتال رد و بدل می‌شود. حاصل آن هم مثبت است هم منفی. از جهت منفی ماجرا شروع میکنم، با رواج این روش ارائه و فروش اثر هنری ….

ادامه در اینجا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *